Subject: RE: WK 2025 AIP SUP
From: Eve Härm <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Diana Krotova" <[email-masked]>
Date: Fri, 21 Mar 2025 17:17:19 +0300

Tere

Edastan vastavalt telefonivestluses räägitud kokkulepetele kooskõlastatud
AIP SUP.

WFM taotlust sisestades palun teha vastavad korrektuurid ja lisada alade
juurde ka piirangu tekst.

Lisaks ootame järgmisel nädalal infot koostööprotseduuride kohta.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee | Lõõtsa 5, Tallinn 11415

Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, March 21, 2025 11:12 AM
To: Diana Krotova <[email-masked]>
Cc: Eve Härm <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: RE: WK 2025 AIP SUP

Tere

Seoses ajalise survega AIP SUP väljastamiseks, saadan antud taotluse
uuesti kooskõlastamiseks.

Täname ette!

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatsioonide osakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: KV Jagatud ÕV Airspace <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 18, 2025 10:28 AM
To: Diana Krotova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; KV Jagatud ÕV Airspace
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: WK 2025 AIP SUP

Tere

Palume kooskõlastust WatchKeeperi AIP SUPile 01-27APR25.

Pärnu FIZi alade POC on Pärnu AFIS, väljaspool FIZi CRC.

NOTAMite puhul arvestatakse Pärnu poolt ette antud regulaarlendude
graafikut.

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatsioonide osakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Lauri Jaakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Tuesday, March 18, 2025 10:21 AM
To: KV Jagatud ÕV Airspace <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: AMC <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: WK 2025 AIP SUP

Tere

Tagastan kooskõlastatult.

Tervitades

Lauri Jaakson

EANS

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 12, 2025 7:25 AM
To: Lauri Jaakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: AMC <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: FW: WK 2025 AIP SUP

Tere

Palume kooskõlastust WatchKeeperi AIP SUPile 01-27APR25.

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatsioonide osakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Laur Lumpre <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 11, 2025 7:36 PM
To: KV Jagatud ÕV Airspace <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Erki Teemägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Madis Toomla <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: WK 2025 AIP SUP

Tere

Tagastan allkirjastatud AIP SUP kavandi.

Aprilli lennugraafik on järgmine:

E: väljalend kl 10.00, tagasi kl 16.20

T: väljalend kl 11.00, tagasi kl 12:35

N: väljalend kl 9:15, tagasi kl 16:20

R: väljalend kl 9:15, tagasi kl 16:20

Oluline on silmas pidada, et lennud Pärnu-Ruhnu-Pärnu liinil toimuvad
päeva ajal vastavalt visuaallennutingimustele ja kui näiteks hommikul on
udu, võib kl 9.15 lend edasi lükkuda senikaua, kuni vastav ilm tekib.
Vahel juhtub, et teisipäevane lend lükkub edasi kolmapäevale. Jne. Hästi
loominguline. Tänase seisuga on teada, et lennufirma on teavitanud, et 1.
aprillil lende ei toimu korralise hoolduse tõttu. Ning selliste hoolduste
või ära jäänud lendude tõttu teostatakse asenduslennud päevil, mil kas
lende pole plaanis või on muu graafik.

Ma omalt poolt soovin, et kuigi NOTAM on välja antud, aga regulaarlend
ootab ilma paranemist ja prognoos annab paranemiseks lootust, siis rada
enne militaarvarustusega ei koormata, kuni regulaarlend on väljunud.
Tühistamisotsuseid kergekäeliselt Diamond Sky ei tee.

Lugupidamisega

Laur Lumpre | Vanem-lennuinformaator

+372 5031448 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112

 <http://www.tallinn-airport.ee> www.tallinn-airport.ee

 <https://www.tallinn-airport.ee/ettevottest/keskkond/> Aastaks 2030 oleme
saavutanud süsinikuneutraalsuse.

Lenda Ruhnut avastama. Rohkem infot lennugraafikute ja piletite kohta
leiad  <https://eestilennud.ee/> Diamond Sky kodulehelt.

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 11, 2025 10:45 AM
To: Laur Lumpre <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Erki Teemägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: RE: WK 2025 AIP SUP

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Lisasime Teie tähelepaneku juurde.

Palume kooskõlastada manuses olev AIP SUP taotlus digiallkirjaga.

Kas Teil on juba teada aprilli regulaarlendude graafik ning ajaaknad, mil
WK võiks lennata?

Täname!

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatsioonide osakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Laur Lumpre <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 10, 2025 10:02 PM
To: KV Jagatud ÕV Airspace <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Erki Teemägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Madis Toomla <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: WK 2025 AIP SUP

Tere

AIP SUP tekstis esimese kahe ala puhul palun lisa teksti, et lennuinfo
saadaval PÄRNU AFIS tööajal tel +372 447 5008. Kui nüüd kehtestatakse
nende alade kasutamine NOTAMiga väljaspool AFIS tööaega, siis sellise
NOTAMi puhul võiks see sisaldada ka CRC numbrit.

30 min on okei.

Parimat

Laur Lumpre | Vanem-lennuinformaator

+372 5031448 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112

 <http://www.tallinn-airport.ee> www.tallinn-airport.ee

 <https://www.tallinn-airport.ee/ettevottest/keskkond/> Aastaks 2030 oleme
saavutanud süsinikuneutraalsuse.

Lenda Ruhnut avastama. Rohkem infot lennugraafikute ja piletite kohta
leiad  <https://eestilennud.ee/> Diamond Sky kodulehelt.

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, March 4, 2025 9:10 AM
To: Laur Lumpre < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Erki Teemägi < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
<mailto:[email-masked]> [email-masked];
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: WK 2025 AIP SUP

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Koostame WatchKeeperite tegevuseks AIP SUPi.

Plaan on, et 01APR-04MAY25 lendavad nad Pärnu lahe kohal ning alates 05MAY
toimuvad lennud SIIL25 õppuse alasse/alast.

EANSiga toimunud arutelu tulemusena peame väljastama kaks eraldi SUPi,
kuna teise (al 28APR) paneme kõik õppusega seotud alad sealhulgas ka WK
alad.

I AIP SUP kehtiks 01-27APR25 - EER2518A-D

II AIP SUP 28APR-18MAY25 - EER2518A, EER2518E, EER2518F+SIIL25 alad

EER2518A-D koordinaadid on manuses olevas AIP SUP mustandis.

EER2518E 1500 FT AMSL – 4500 FT AMSL

582745N0243432E – 581904N0245217E – 581646N0244939E – 582536N0243140E -
582745N0243432E

EER2518F 4000 FT AMSL – FL120

581904N0245217E – 581322N0251314E – 581048N0251317E – 581646N0244939E -
581904N0245217E

Praeguse teadmise juures alates 05MAY WK ei kasuta Pärnu lahe kohal olevat
ala ega sinna suunduvaid koridore. Viimane lennupäev peaks olema 16MAY25.

*	Kas Teil on antud alade suhtes küsimusi/muresid/ettepanekuid?
*	Kas Pärnu AFIS number jääb FIZi sees olevate alade NOTAMile?
*	Kas 30min on piisav eelhoiatus lendude koordineerimiseks (AIP SUP
punkt 4 „Muu“ märkuste osas)?

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Jaoskonnaülem

Õhuväe staap

Operatsioonide osakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.